tisdag 7 februari 2012

Pannkakor

Det blev en ganska lång sovmorgon idag så gick direkt på lunchen när jag vaknade. Blev en omelett med salami och fetaost som jag åt med coleslawn från igår. Riktigt gott faktiskt. Robin jobbar så är ensam hemma ikväll. Passade på att prova laga kokospannkakor. Receptet hittade jag i "LCHF - Husmanskost" av Anna Hallén. Så här gjorde jag:

3 ägg
2 dl vispgrädde
0.5 dl fiberhusk
0.5 dl kokosflingor
1 dl mjölk

Det står i receptet att man ska blanda ingredienserna och sedan låta det stå för att smeten ska tjockna, jag skulle nog rekommendera att börja steka på en gång eftersom smeten sväller fort och blir tjock. Använde mycket smör när jag stekte men de brände fast ändå. Eftersom smeten var tjock så var det svårt att få dem att täcka hela stekpannan, smeten la sig som en klump i mitten. Resultatet blev bra men nästa gång jag lagar pannkakor ska jag utesluta fiberhusket helt.

/Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar