onsdag 8 februari 2012

Frukost på sängen


Idag slapp jag ställa väckarklockan. Jag behöver jag inte lämna hemmet idag om jag inte vill. Skönt. Men ändå blir det ingen slappardag. Tvättstuga och städning står på schemat, sen ska jag plugga psykologi. Det är en extra tråkig tvättning idag. Handdukar, lakan och sånt. Skulle egentligen gymma med min gympartner på eftermiddagen men avbokade det. Behöver tiden till att plugga. Ska klämma in ett gympass innan skolan imorgon. Alternativt mellan skolan och jobbet.

Emma fick frukost på sängen idag. Hennes egna omelettrecept från igår, med fetaost och pepparsalami. Serverat med coleslaw och en skiva carbzone-bröd med skagenröra på. Mycket mättande. Mycket gott. Det blev över för oss båda. Det får bli lunch. Vi har kollat lite på hur vi ska spendera alla hjärtans dag också. Vi vill dra iväg en natt och sova på hotell. Vi har kollat på Köpenhamn och uppåt kusten, Ängelholm, Helsingborg och ändå upp till Tylösand. Köpenhamn verkar mest ekonomiskt. Emma spårar som vanligt ur. Börjar kolla på Rom, Amsterdam och Barcelona. Sen kommer hon på sig själv och föreslår att vi istället ska köpa ett par skor till henne. Då hoppar jag hellre över alla hjärtans dag.

/Robin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar