onsdag 21 mars 2012

Varför lchf?

Emmas födelsedag blev jättebra. Hennes present blev att vi drog på en två timmars spa-behandling. Vi fick ett stort mysigt rum för oss själva med IR-bastu och jacuzzi och avslutningsvis trettio minuters ryggmassage var. Efter det så gick vi till en sångpedagog för att lära oss sjunga. Det var en riktigt kul grej att testa på, fast vi blev inga rockstjärnor på 75 minuter. Middagen blev fyrtio bitar av Sveriges enligt oss godaste sushi. Helt fantastiskt. Sushi är nog det jag saknar mest när jag äter lchf. Det och chips. På kvällen satt vi och sällskapsdrack med vänner på Emmas jobb. Dagen var jättekul, och viktigast av allt så var Emma jättenöjd.

Men nu blir det inge mer sushiätande inte! Nu blir det strikt lchf. Ja.. kanske inte jättestrikt, men det blir lchf i alla fall. Hur strikt äter jag då? De flesta dagar så ligger jag nog på ganska exakt 20g kolhydrater. Det blir oftare 30g kolhydrater om dagen än 10g kolhydrater om dagen. Jag tycker verkligen inte att det är svårt att motivera sig för att äta lchf. Fördelarna väger verkligen över nackdelarna. Så vad är för- och nackdelarna för mig?

Fördelar:
Piggare
Går ner i vikt
Mättare
Blir inte uppblåst efter en måltid
Magen mår bättre (men inte bra)
Äter godare

Nackdelar:
Får inte äta vissa grejer jag verkligen älskar
Det blir jobbigt när man ska äta ute

Om du gör en likadan lista, så kommer nog lchf att kännas som den självklara dieten för dig med.

Nu ska jag dyka ner i min hemtenta. Den handlar om kriminella karriärer och är skittråkig. Jag har aldrig varit så taggad inför en hemtenta som inför denna. Jag hade läst kurslitteraturen med stort intresse. Men så är det tre skitjobbiga och tråkiga frågor som ska behandlas. Jaja... bara att börja skriva, lär sitta hela dagen med den.

/Robin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar