måndag 9 april 2012

Påsk

Oj. Det blev visst en veckas blogguppehåll. Det beror nog på att jag inte tränade något alls förra veckan, inte lagade någon rolig mat och fick mycket att göra vid påsk. Emmas föräldrar har varit här över helgen och gjort det jättetrevligt för oss. Igår var jag och Emmas far ute på djuphavsfiske för att försöka fånga torsk. Det gick inte bra, vi kom hem tomhänta. Men fiske är alltid kul tycker jag. Även när man inte får något.

Det blev en riktigt bra löprunda idag. 12,60 km! Tog verkligen ut mig. Vinglade in på gården, benen var som spaghetti! Ger en uppdaterad lista på hur min löpning sett ut sen starten:

Vecka 1:
Tisdag 3,59 km på 20:35 min (5:43 min/km)
Onsdag 3,65 km på 20:38 min (5:38 min/km)
Lördag 4,8 km på 28:29 min (5:56 min/km)
Söndag 4,82 km på 28:59 min (6:00 min/km)

Vecka 2
Onsdag 6,62 km på 41:52 min (6:19 min/km)
Torsdag 7,94 km på 47:30 min (5:58 min/km)

Vecka 3:
Måndag Intervallträning
Onsdag 10,52 km på 62:15 min (5:54 min/km)
Lördag 3,64 km på 18:08 min (4:58 min/km)


Vecka 4
Ingen träning


Vecka 5
Måndag 12,60 km på 72:24 min (5:44 min/km)




Nu är det 7½ vecka kvar till sommaren gott folk! Dags att ta i på riktigt om ni vill komma i form tills dess. Bara gört! Ni hinner med mycket på 7½ vecka. Ställ er framför spegeln, känn på de hårda musklerna ni har under det där mjuka framför och förstå hur mycket finare ni skulle vara om ni vägde något kilo mindre. Det är dags att äta striktare och träna hårdare! Få tyst på demonen i ert huvud som inte vill att ni ska må bra. Den som tycker att du ska dega i soffan hela dagen istället för att vara ute och springa eller promenera. Den som tycker att du borde frossa i kolhydrater. Ut mer er nu! Inga fler ursäkter!

En video för pepp:




/Robin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar