tisdag 24 januari 2012

Hur svårt kan det vara?

Det är faktiskt inte så jävla lätt. Mat är ju bland det godaste som finns. För att inte tala om kolhydrater. Ris, pasta och potatis är ju faktiskt väldigt gott. Tänk klyftpotatis som du tar ut ur frysen, klipper upp påsen och slänger in i ugnen. Som du doppar i en fet, dallrande sås 20 minuter senare då de kommer ut, lagom krispiga.
Frukost, lunch och middag utan varken kolhydrater eller socker? Vad äter man till frukost när bröd inte längre är ett alternativ? Vad proppar man i sig framför TVn när det där förfärliga suget tar tag i din magsäck och skriker, ja verkligen kräver något sött och gott?

Jag är inte överviktig. Men för att vara helt ärlig så gör jag det här för att få bort den där lilla extra bilringen som på något sätt har nästlat sig fast på min mage. Träning har aldrig varit min starka sida. Kanske i sisådär tre månader, innan man blir lite små snuvig och halsen sprängvärker, då måste man ju stanna hemma i sängen. Det vet ju alla.

Att prova på en kosthållning (diet låter så otroligt strikt och läskigt) som jag vet har gett resultat för min sambo kanske inte är så farligt ialla fall? Efter två veckor på lchfkrubb tror jag på principen men vet att det inte är så jävla lätt i praktiken......

/Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar