tisdag 24 januari 2012

Hallå hallå, hallå

Hur hamnade man här då? Till skillnad från de flesta andra lchf-bloggar så kommer inte den här att handla om någon stor, fantastisk viktresa. Någon sådan finns inte här. Jag tror att lchf är för alla. Jag köper verkligen argumentet att äta som vi gjorde när bara löv beklädde våra kroppar. Jag började äta enligt lchf modellen i mitten på november efter att flera i min närhet berättade om hur bra de mådde av sådan kost. De blev pigga, friska och mätta. Jag hade ingen större problem med något av det, men man kan ju alltid må lite bättre, och borde sträva efter det. De 5-6 kg jag lagt på mig det senaste året, så kallad sambofetma, var inget jag välkomnat med öppna armar.

Jag körde hårt i fem veckor. Klart att jag fuskade med någon öl då och då men annars gick det väldigt bra. Vet inte om jag blev mycket piggare eller friskare, men det var fantastiskt att vara mätt och samtidigt gå ner i vikt. När jag tidigare har velat gått ner något kilo i vikt så har det varit med hård träning och ständig hunger. Lchf var ett enkelt och bekvämt sätt att gå ner i vikt på! Sen kom alla julbord och jag bestämde mig för att ta ett break och njuta av julens alla godheter.

När julen var slut var det dags att hoppa på lchf igen. Jag har fortfarande några enstaka kilon jag vill bli av med. Just nu mår jag helt suveränt kroppsligt. Jag är pigg och koncentrerad. Jag har ett sug efter att träna, så mycket energi har jag! Nu gör jag i och för sig inte det ändå, men jag vill.

Så här kommer jag att skriva om livet som lchfare. Kanske kan någon intresserad få lite motivation eller tips. För det här med lchf, det är inte så jävla svårt!

/Robin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar